Scopul: de ai invăţa pe elevi a înmulţi
numerele raţionale, de a forma elevilor deprinderi de a înmulţi numerele
raţionale.
Tipul lecţiei: de predare a temei noi.
I. Moment organizatoric.
Controlul temei pentru acasă.
II.
Actualizarea cunoştinţelor.
Oral:
1. De scris suma în formă de
produs:
a) 16+16+16+16; b) 0,2+0,2+0,2
d) -2+(-2)+(-2) d) -5+(-5)+(-5)+(-5)
2. De calculat produsul:
a)
1,5*4 b) 0,25*4 c) 0,7*10
d) 0,5*2
e) 0,24*1000 f)
2,7*100
III.
Predarea temei noi.
(-a)*(-b)=ab (-a)*b=-ab
IV.
Intărirea cunoştinţelor.
Ex № 1068 oral
№ 1073 ,
1077.
Lucrul cu fişele.
1. De calculat produsul:
a) 8*(-0,2) b) -8*(-9)
c) -5*1,5 d) 2/21*7/8
2 De calculat produsul:
a) -5,5*3 b) -8,2*(-2)
c) 25*(-40) d) 4/7*21/24
3 De
calculat produsul:
a) 1,4*(-5) b) -4,5*(-4)
c) -6,5*2 d) 3/5*5/9
4 De
calculat produsul:
a) -15,2*2 b) -10,5*(-4)
c) 9,2*(-2) d) 2/3*6/7
V Totalizarea.
De găsit greşala:
1) -7*5=35 2) -15*(-4)=-60
3) 27,5*0=-27,5 4) 55*(-1)=54
VI Tema
pentru acasă.
Ex 1072,
1079,1106,(1495)
|