Йорданештська ЗОШ №2

Меню сайту
Категорії розділу
Мої статті [12]
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Ion Druţă, Ultima lună de toamnă

Tema lecţiei:Ion Druţă, Ultima lună de toamnă.

Tipul lecţiei: însuşire de noi cunoştinţe.

Strategia didactică:

·        Metode şi procedee: conversaţia euristică, problematizarea, expunerea euristică, exerciţiul, teste, joc, didactic, metoda inductivă, metoda deductivă, integramă.

·        Mijloace didactice:  Ion Druţă, nuvele, fişe, portretul lui Ion Druţă.

Obiective de referinţă:

   Cultivarea receptivităţii literar – artistice a elevilor;

  Întrebuinţarea vocabularului adecvat temei;

Obiective operaţionale:

O1 – să cunoască ce este nuvela;

O2 – să evidenţieze tema şi motivele;

O3 – să descopere semnificaţiile din operă;

O4 – să sesizeze frumuseţea cuvântului;

O5 – să aprecieze valorile etico – estetice ale operei

O6 – să-şi îmbogăţească vocabularul;

O7 – să-şi exprime părerea şi s-o argumenteze.

SCENARIU DIDACTIC

Organizarea clasei

 - Captarea atenţiei elevilor

Brainstormingul!

Unde şi când se naşte Ion Druţă?

Cine sunt părinţii scriitorului?

Numiţi câteva opere scrise de Ion Druţă.

Ce studii primeşte Druţă?

Câţi ani a împlinit scriitorul şi unde locuieşte acum?

 Demonstraţia didactică

Prezentarea imaginilor de toamnă.

         Lucrul în perechi.

Ce sentimente vă trezesc aceste imagini?

De ce?

Cunoaşterea textului

Lectura expresivă a textului 

  •  Citiţi un fragment din text.
  •  Unde se petrece acţiunea?
  •  Ce simbolizează cântecul cocoşului.
  •  Ce înseamnă pentru moldoveni toamna?
  •  Numiţi personajele întâlnite în text.

 

-Metoda exerciţiului

  •  Găsiţi sinonime pentru sensul din text al cuvintelor: osteniţi, tată, ocărăşte, şosea, cuşmă, copac, avere, cer.
  •  Alegeţi antonime potrivite pentru sensul din text al cuvintelor: a pierde, mare, bătrân, ţăran, adoarme, departe, jos, deal, urcă.
  •  Formaţi familia lexicală a cuvintelor: pădure, bătrân, frunză.
  • Alcătuiţi două enunţuri în care să fie cuvintele: părinţi, copii.
  • Selectaţi din text figuri de stil. Argumentaţi.

 -Expunere euristică explicativă

 E semnificativ titlul operei care ni-l aduce pe batrânul tată, ajuns în toamna vieţii sale, ca personaj principal. El simte sfârşitul vieţii sale şi hotărăşte ca înaintea morţii să mai vadă încă o data zestrea sufletească a celor ţase copii risipiţi prin lume.

 Nuvela e construită compoziţional din şase micronuvele. Fiecare din aceasta fiind consacrate unui din cei şase copii. Folosind un vocabular adecvat omului simplu, nuvela işi află locul cuvenit în rândul cuvenit in rândul cititorilor.

-Descoperirea inductivă prin investigare 

Ce anotimp este descris în poezie?

Care cuvinte indică acest anotimp?

De ce autorul a numit nuvela Ultima lună de toamnă?

Care din copiii bătrânului, după părerea voastră, au procedat corect? De ce?

Folosiţi-vă imaginaţia!

 

  • Caracterizaţi bătrânul.
  •   Caracterizaţi-o pe fiica bătrânului.
  •  Caracterizaţi unul din feciori.
  • Caracterizaţi-o pe mătuşa.

Joc didactic

Ilustraţi printr-un desen cu ce aţi asemăna voi această operă.

Cuplaţi anotimpurile- plantele şi vârstele.

Folosiţi-vă cunoştinţele!

Ce înseamnă pentru fiecare din voi părinţii?

Cum aţi proceda voi în locul copiiilor?

Ilustraţi printr-un desen cu ce aţi asemăna voi părinţii voştri.

Temă pentru acasă:

De scris rezumatul la nuvela Ultima lună de toamnă.

Категорія: Мої статті | Додав: school2 (13.05.2013)
Переглядів: 2332 | Коментарі: 25 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 2
2 Pharmd83  
Hello!

1 Smitha528  
If some one wants expert view concerning running a blog afterward i advise himher to pay a quick visit this geaebgkcdedafafe

Ім`я *:
Email *:
Код *:
Вхід на сайт
Пошук
Друзі сайту

Copyright MyCorp © 2024
Безкоштовний хостинг uCoz