Йорданештська ЗОШ №2

Меню сайту
Категорії розділу
Мої статті [12]
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Складні слова. Правопис складних слів.

Мета: ознайомити учнів з простими та складними словами, правилами написання складних слів разом і через дефіс; формувати загально пізнавальні вміння правильно писати складні слова; збагачувати словниковий запас учнів.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

-          Прочитати вголос домашній твір.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.

-          утворити нове слово за допомогою способу творення «складання слів»:

ракету носити - ракетоносій

ІІІ. Повідомлення теми уроку.

ІV. Основний зміст роботи.

1.      Робота за підручником.

Опрацювання теоретичного матеріалу за підручником.

• Написання складних слів через дефіс або разом
Через дефіс пишемо:
    складні слова, утворені поєднанням незалежних слів:
школа-інтернат, кімната-музей, шафа-купе, фабрика-кухня, диван-ліжко, купівля-продаж, шеф-кухар, ракета-носій;
    імена казкових персонажів: Кабан-Іклан, Іван-Побиван, Вовчик-Братик;
    назви деяких рослин: євшан-зілля, мати-й-мачуха, розрив-трава, сон-трава.
Слова з першою частиною іншомовного походження (фото-, кіно-, радіо-, авіа-, авто-, мото- тощо) пишемо разом: кінозірка, автоклуб, фотоальбом.
У нашій мові чимало слів з іншомовними префіксами. їх пишемо разом. Наприклад: антивоєнний, архіважливий, інтернаціональний, контрудар, ультразвук, псевдонауковий.
Через дефіс пишемо слова з іншомовним елементом міні-: міні-диктант, міні-спідниця.

2.      Тренувальні вправи.

Прочитайте. Визначте слова з орфограмою «написання складних слів через дефіс або разом». Поясніть написання цих слів. Перепишіть, зробіть морфемний розбір складних слів.
1. Микола скинув плащ-накидку, почепив на вішак, блиснули ордени й медалі. (М. Вінграновський). 2. «Що я тобі скажу, Зміїку-Братику,    Лисичка-Сестричка, — йде на тебе війною Іван-Баштанник, хоче тебе звоювати!» (Народна творчість). 3. Ми не зірвали переліт-траву, розрив-траву ми також не зірвали, без ключ-трави на світі я живу... (Є. Гуцало). 4. Рай-дерево бузковий сипле пух. (М. Доленго).

3.      Тренувальні вправи.

Перепишіть, знімаючи риски. Позначте орфограму «написання складних слів через дефіс або разом».
Авіапошта, аеропорт, гідромасаж, фотомодель, телешоу, дискотека, автостоп, радіостанція, веломотоспорт.

4.      Хвилинка для відпочинку.  

5.      Вправа-конструювання.

Запишіть слова, додавши на місці крапок дібрану з довідки частину іншомовного слова. Розберіть слова за будовою.
Довідка.  Аеронавт, мікроскоп, авіаквиток, кіно-проба, грамзапис, автостоянка, фото-сесія, космодром, геологія.


...скоп, ...квиток, ...проба, ...запис, ...стоянка, ...сесія, ...дром, ...логія.

Авіа..., грам... , авто... , гео... , мікро... , фото... , кіно... , космо... .

6.      Тренувальні вправи.

Перепишіть, знімаючи риски.


1. Війна — це завжди антикультура, антидуховність. (А. Жикол). 2. І кипів телеграф од тривог, як казан. Телетайп заливавсь кулеметом. (Б. Олійник). 3. Прокладають путь сувору молоді аеронавти. (М. Рильський). 4. Розкраюють небо навпіл блискавки фотоспалахів. (/. Лобовик). 5. Електричок кінострічки ген за гаєм миготять. (А. Жикол). 6. І кричить в квартирі телефон: «Що у вас там діється?!» (Б. Олійник).

V.  Підсумок уроку.

VI. Оголошення результатів навчальної діяльності учнів.

VII. Домашнє завдання.

Вивчити _________________

Вправа _______________

 

Категорія: Мої статті | Додав: school2 (13.05.2013)
Переглядів: 3291 | Коментарі: 2 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 1
1 Sergsnoth  
<a href=http://zmkshop.ru/>промышленные металлоконструкций</a>

Ім`я *:
Email *:
Код *:
Вхід на сайт
Пошук
Друзі сайту

Copyright MyCorp © 2024
Безкоштовний хостинг uCoz